Royal Swinkels Family Brewers was op zoek naar een manier om haar consumenten beter te leren kennen. Zij besloten, om relevanter te worden voor hun doelgroep, meer 1-op-1 marketing te doen. Al zeven generaties lang is Royal Swinkels Family Brewers een familiebedrijf dat bekend staat om hun brede assortiment aan bieren, mouten en frisdranken.

Meld je kosteloos aan voor de Marketing Software Summit!

Waarom LeadFamly works for Royal Swinkels Family Brewers

De toenemende trend van strenge richtlijnen voor het adverteren van alcohol maakt het kennen van de klant nog belangrijker. Royal Swinkels Family Brewers zagen een kans om gamification in te zetten om de consumentendatabase te helpen verbreden en verdiepen. Door het uitvoeren van game campagnes komen zij steeds meer te weten over hun social media fans en kunnen zij first-party data verzamelen.

Gamification is een geweldige tool voor het vergroten van awareness, engagement en het verkrijgen van data. Voor het marketingteam van Swinkels is relevant blijven voor consumenten een topprioriteit. Omnichannel-ervaringen creëren die de digitale wereld verbinden met de fysieke omgeving van hun consumenten door het uitvoeren van een gamecampagne is één manier hoe zij dit doen

De resultaten

0
bezoekers binnen één week
0 +%
unieke registraties
0 %
conversieratio quiz game
0 u
game tijd

Over de campagne

4 GAMES
  • Drop game waarbij spelers Bavarie-bier vangen.
  • Classic Snake game.
  • Puzzle gemaakt van een foto van de Bavaria-brouwerij.
  • Quiz over Bavaria-bier.
Rewards
Spelers waren in staat om merk prijzen te winnen, zoals een bier koelkast of een voucher van €50,-.

De campagne was een succes!

Het campagnedoel is behaald, namelijk het verkrijgen van marketingrechten en verrijken van consumentenprofielen. De meest populaire games waren de Quiz en de Drop Game. Met een conversiepercentage van 50% bleek de Quiz de hoogste converteerder voor hen te zijn. Naast de conversieratio is ook de bestede tijd indrukwekkend! In totaal hebben de bezoekers in opgeteld meer dan 26 uur gegamed.

Royal Swinkels Family Brewers heeft mooie resultaten behaald met deze campagne. Er zijn 10.225 bezoekers op de bestemmingspagina van de games geweest. De games zijn voornamelijk populair bij mensen tussen de 25 en 34 jaar oud. Meer dan 70% van alle registraties zijn uniek, wat betrekking heeft op een andere KPI (key performance indicator) voor het verbreden van het klantenbestand.

Hoewel veel bedrijven de afgelopen maanden ontwricht zijn, heeft Royal Swinkels Family Brewers zich snel aangepast en een manier gecreëerd voor hun fans om merk games te spelen en plezier te hebben. Wanneer je niet naar de bar kan geeft Royal Swinkels Family Brewers de kans om thuis een voorraad in te slaan!

"Met LeadFamly kunnen wij snel gamification integreren in onze digitale customer journey. De verschillende game concepten zijn makkelijk te gebruiken en leveren waardevolle inzichten op van onze consumenten".

– John Mouthaan, Global Online Manager, Royal Swinkels Family Brewers

Leadfamly

LeadFamly biedt klanten een digitaal DIY gamification marketingplatform, dat de resultaten en het vermogen van marketingteams meetbaar verbetert door het inzetten van gamification mechanismen. Het platform helpt merken om veel frequenter en gerichtere campagnes uit te voeren, bovendien leveren deze campagnes ongekende conversie en diepgaande engagement op bij de relevante doelgroepen.

Meld je kosteloos aan

Schrijf je kosteloos in voor de Marketing Software Summit 2021! De summit vindt digitaal plaats op 27 en 28 januari van 10:00 tot 12:00 uur!